Semestersabotören?

Är det någon mer än jag som har svårt att komma fram på sajter som aldrig tidigare varit något problem?

När jag försöker komma fram till knuff, intressant eller nyligen så händer ingenting sedan fler dagar tillbaka. Först trodde jag att det bara var någon server som blivit trött, men nu börjar jag undra.

Istället för att komma till dessa sidor, som aldrig varit något problem tidigare så får jag efter en lång väntan på ett par minuter meddelandet med utroptecken i gul triangel: Fel vid sidhämtning – Anslutningen avbröts – Anslutningen till servern återställdes under hämtning av sidan – Nätverkslänken avbröts under anslutningsförsöket. Försök igen.

Prövade med Internet Explorer som gav felmeddelandet:

Webbplatsen nekade till att visa den här sidan. HTTP 403 Åtkomst nekas. Mest sannolik orsak: Du måste logga in på den här webbplatsen. IE kunde ansluta till webbplatsen men har inte behörighet att visa sidan.

Vad har jag gjort för att bli behandlad på det sättet? Andr verkar ju komma in.

Tacksam för synpunkter.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Ett svar

  1. Nu verkar Piraterna vara tillbaka som vanligt. Men de andra problemen består.

Kommentera

