Nygammal husläkare

Efter moget övervägande och konsultation av en insider med god insyn i de lokala allmänläkarnas verksamhet beslutade jag att byta vårdcentral till den nystartade Sundets läkargrupp en trappa ner från den ursprungliga mottagningen. Där kunde jag återknyta kontakten med den läkare som ursprungligen tog emot mig för ett år sedan. Hon tillhör de läkare som bröt sig ur vårdcentralen och startade eget i Praktikertjänst regi. Min sagesman ansåg att de bästa läkarna från vårdcentralen hade flyttat hit.

Mitt första  besök skedde i morse. Det var första dagen i nya lokaler så det var lite rörigt. Men bortsett från det helt ok. Doktorn var trevlig, vänlig, punktlig och verkade inte så stressad som när hon jobbade på den förra mottagningen. Vi kom väl överens om medicinering och prover. Inget tjafs om statiner och viktsnedgång. PSA-prov var inget problem. Blodtrycket låg på 125/75. När jag gick därifrån var det med lätta steg. De ringer om något av proverna är onormalt. Återbesök om ett halvår.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 svar

  1. Grattis,
    Du verkar nöjd och då har du med all säkerhet gjort ett riktigt val!
    Själv sitter jag fortfarande som en åsna mellan två hötappar i valet mellan de olika husläkarmottagningarna.
    Hälsningar Nina

  2. Ja, det är inte lätt, Jag gick till denna mottagning utan stor förväntan ”på öppet köp”. Blev positivt överraskad. Stämningen kändes mycket trevligare. Mer optimism och nybyggaranda. Det är ju en viktig ingrediens. När personalen trivs och tror på sin verksamhet så kan de förmedla trygghet och uppmuntran till sina patienter. Kanske de också orkar anstränga sig lite mer att lyssna och bry sig om.

Kommentera

