Genustrumpeten

Bara ordet.

Sen är denna blogg en av de få kritikerna till det stilla – ibland mer sjövilda – vansinne som breder ut sig under rubriken genusteori.

Jag vill gärna förekomma arga kommentarer med att framhålla att jag inte påstått att all genusteori är vansinne.

Men nog finns det exempel på detta. Många.

Författaren av denna blogg är Tanja Bergkvist, en tjej som är docent i matematik. Det är svårt att inte bli charmerad av henne. I början av året inhandlade hon en riktig genustrumpet, som tyvärr skadades redan vid provåkning, vilket skildras i bild.

Den som inte läst Genustrumpeten har missat mer än en viktig poäng. Roligt och informativt. Måste rekommenderas.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 svar

  1. Hej! Roligt att du tar upp genustrumpeten 🙂 Tänkte bara komma med rättelsen att jag inte är docent (iaf inte än) utan fortfarande Fil Dr. hade gärna varit docent men inte hunnit än 🙂 jag gjorde i julas en video på Genus-Hitler tema som jagvar väldigt stolt över men Youtube tog dessvärre nyss bort alla Hitler-videos från Der Untergang… 😦

    • Det kändes som om du borde vara minst docent, kanske tom. professor. Vet inte riktigt varifrån jag fått för mig det. Men ändå.

  2. Oj vilket tips. Tanja använder verkligen sin hjärna i mänsklighetens tjänst. Och med vilken humor hon gör det. Tack Tanja!

Kommentera

